nuffnang

Friday, July 8, 2011

ada otak, guna la otak

Assalamualaikum.

P/s: Entri ini mungkin menyentuh sedikit sentimen politik dalam negara. tapi secara jujurnya aku mengaku yang aku bukan lah sesiapa yang mahir selok belok politik negara, juga ku kurang dari aspek pendidikan agama. cuma mungkin ini apa yang aku rasa, sebagai salah seorang rakyat malaysia yang sah disisi undang-undang. untuk itu, aku rasa aku layak untuk bersuara. ye dok?

harap maklong dan pak long paham.


Untuk menjadi seorang pemimpin, seseorang itu mestilah mempunyai ciri-ciri seperti dibawah :

1) Bijak (Berpendidikan Tinggi)
2) Berdedikasi Tinggi
3) Optimistik
4) Hensem/Cun/ Good looking
5) Sihat/Siuman
6) Jujur
7) Amanah
8) Tegas
9) Berpandangan Jauh
10) Kesedaran Sivik yang tinggi
11) Tabah
12) Tidak mudah putus asa
13) Petah berbicara
14) Sabar
15) Ikhlas
16) Banyak pengalaman
17) Adil
18) berkorban untuk orang lain
19) tidak berkira
20) taat perintah Tuhan
21) menjauhi perkara maksiat
22) banyak bertindak dari berkata-kata
23) etc...

Cukup sempurna! Berdasarkan list ciptaan aku diatas agak-agak ada sesiapa disini yang mempunyai SEMUA ciri-ciri diatas? ada? ada? ada?


Ramai orang dok maki BERSIH sebab BERSIH ni bikin huru hara sana sini. ramai yang komplen pelanggan lari la, sesak lalulintas lah, malu nama negara la, itu lah ini lah. kalau korang fikir macam tu, mintak maaf cakap aku rasa kau masuk golongan orang-orang yang bodoh sombong. please la kaji selidik sikit sebelum berkata-kata. jangan mudah terpengaruh dengan media sebar berita berat sebelah seperti tv3suku. tau la korang pro kerajaan sekalipon, xpayah la sampai putar belit fakta. haktuih!


P/s 1: Kalau korang ni penakut sangat nak bantah apa yang kerajaan buat, bagi jalan la dekat orang yang berani bersuara menegakkan hak-hak rakyat. ada pulak si punai yang tiba2 kaitkan perhimpunan BERSIH dengan isu ambiga kafir pa kejadah. bodoh tol la.


P/s 2: Lu pikir la sendiri de.

4 comments:

Erin Azizan said...

saya tergolong dalam kist yg num 23) etc tu...ngehhh layak la pasni jadi pemimpin weehuu

Muslimah Optimis said...

saya tiak menyokong dn juga tidak membantah bersih sebab saa badan berkecuali... mana hat elok ikut hat tak elok tolak tepi

hadiee said...

@k.aimaa, bagus

hadiee said...

@erin : apa ngehhh ? nak kena pukui? haha.