nuffnang

Thursday, March 18, 2010

isu panas

Salam semua pembaca yg sudi singgah di blog aku ni, terima kasih diucapkan.

terbaca aku surat khabar arini ttg isu kepanasan yg melanda negara kita skrg ni. tiba2 hati jadi insaf bila timbul satu persoalan dlm benak fikiran aku, adakah ini bala Allah? dan aku pasti ia mmg bala yg Allah turunkan kpd kita atas apa yg kita buat diatas bumi ciptaanNYA ni. setuju x?

bilik aku ni tingkat 4, but still aku rasa sgt panas. huhu. mungkin sbb byk dosa yg aku lalukan x..? nauzubillah (?).

dalam news paper the Star hari ni 18 march 2010, Thursday;

  • No rain is expected to fall in Perlis, Penang, Kelantan, Terengganu and Sabah over the next week
  • Kudat, Sandakan and Tawau divisions in Sabah placed under drought alert; water rationing expected to start at any time.
  • The department's Fire Rating System showed a very high probability of fires starting in Sabah and the Northern part of the peninsula.

itu dia, hujan xmo turun. Hujan merupakan element penting untuk kitaran air. apa yg berlaku bila hujan xturun ialah ecosystem alam akan terjejas teruk. ini akan memberi kesan buruk kepada suhu bumi. hurm.. marilah sama2 kita berdoa kpd Allah agar bencana yg diturunkan ini tidak berpanjangan, insyaAllah.

Ya-Allah, jika ini ujianmu pada Kami, kami redha ya-Allah. sebagai hamba yg lemah, kami memohon rahmatmu Ya-Allah, kembalikanlah keamanan kpd kami, jauhkan lah kami dari azab2mu. kurniakanlah kami kesedaran untuk bernaung dibawah naunganMu Ya-Allah. amiin..

2 comments:

Abdul Hadi said...

aminnn..jemput ke blog aku..

inchemohdfarouk said...

satgi ak mai bilik ang.trus sjuk.

ha ha