nuffnang

Saturday, March 20, 2010

Siapalah aku insan kerdil ini disisimu Ya-Allah

Salam Ketenangan kpd Semua yg singgah di blog buruk aku ni.

terima kasih aku ucapkan.

Semoga kita mendapat tmpat teragung disisi Allah SWT hendaknya.. amiinnn~ ya rabbal alamin.


(kali ini dalam versi bahasa ibunda aku, xpaham? xpa, dun wory. nanti leh suruh aku translete, insyaAllah)

peringatan kpd pengunjung blog:

blog ni tiada keistimewaan, buruk dipandang, tiada kualiti dan kurang ilmiah. dan jikalau aku ada secebis ilmu yg aku dapat insyaAllah aku kongsi bersama disini.



Sedang aku leka dibuai facebook (!), tiba2 hati terdetik nak bukak website ni :

masyaAllah, insaf aku seketika melihat ilmu2 dan pendedahan dalam satu article yg bertajuk 'deep thinking'.
website ni aku dapat waktu aku p dgr interFAITH forum aritu kt Chancellor Hall, UTP.
antara isi dlm article ni yg aku nak kongsi
pasai kedudukan planet,
1) dekat angkasa lepas, suhu adalah negative 273 degree celcius.
2) ada lebih kurang 350 billion galaksi dlm alam ni (estimate selepas kajian dr astronomi bertauliah, bukan aku daa.. haha)
3) dan system suria adalah satu galaksi yg ada didalamnya.
4) bumi berputar pada paksinya dlm kelajuan 180 000 kilometer sejam mengelilingi matahari. dan ini adalah 60 kali ganda laju dr kelajuan peluru.
okeh cukup! ada byk lg fakta2 yg akan buat hampa pening baca. cukuplah aku hightlight yg ni saja kn. (sebenaqnya aku mls nak salin) ha ha ha..
sesungguhnya, aku xdpt nak bygkan betapa kecilnya kita dlm alam ni. ada 350 billion galaksi?? wah.. system suria pon aku xberapa nak ingat ada brapa planet. masyaAllah, aku akur pd ciptaanmu yg Agung. aku malaysia pon xabih jalan2. bukan takat malaysia, negeri kelahiran aku (kedah) pon aku xabih jalan2. daerah aku pon lom abis jalan2. kg aku pon xabis jalan2. wakaka~ xdpt aku bayangkan bertapa kerdilnya aku disisi Allah yg Maha Besar, Maha Agung dan Maha Halus. Maha Halus yg dpt melihat perbuatan hmba2nya yg sgt2 halus. lebih kecil dan halus berbillion2 kali ganda berbanding hama.
marilah sama2 kita renungkan sejenak betapa kerdilnya kita disisi Allah yg maha Agung dan Perkasa.
mode insaf please!!!
semoga kita semua dipandang besar disisi Allah.. tuhan maha besar, maha mengetahui.. amiin~

No comments: