nuffnang

Thursday, March 25, 2010

masa aku tingkatan 3: Kisah Benar

Salam kpd semua pengunjung blog aku. kehadiharan anda amatlah dialu-alukan. tp komen anda adalah optional. :D.. aku akan sentiasa berdoa semoga Allah sentiasa merahmati kerja buat kita atas muka bumi ni, insyaAllah.



kawan2, semalam aku g makan kt Sabilah, lepas makan pastu lepak2 sembang pasai kisah2 lalu. macam2 cerita yg kami sembang. sembang pasai kadet uniform la, hantu la, blakang umah aku la, apa la, & mcm2 lg. farouk crita pengalaman dia guna senapang m16 masa kt mc dlu. kawan2 dia dok curi kelongsong bwk blk, hish..aku pon penah guna m16 gak, tp pyh kot nak amik kelongsong tu sbb kna check sblum blk. kalu kena tangkap curik kelongsong, MATI.. pp pulak crita kisah2 pelik yg berlaku kt skolah dia. ada kain putih terbang la pa mak nenek.. boring tui dgr dia crita..haha. imran seperti biasa, tukang tungkat dagu ja. ada dgr lawak2 sket, dia gelak. xda lawak dia diam. hadoi, nak dgq gak crita hantu hg.. :D. apa2pon bes gak dgr crita2 seram ni.[interesting part]dan2 meremang bulu roma aku tiba2 bila aku terkenang mimpi berulang aku dulu tu.

cerita seram aku, mmg seram,sgt seram.sapa lum cukup umur jgn baca!! hehe
(cerita ni adalah kisah sebenar, terjadi dlm hidup aku, penmbahan cerita hnya untuk menyedapkan cerita semata2)

cerita ni jadi waktu zaman aku sekolah menengah rendah, xingat tingkatan brapa masa tu, klo xsilap form2 kot. tp yg pastinya, mimpi ni masih jelas terbayang2 dlm hidup aku smpai la hari ni. ni la satu2nya mimpi yg aku boleh recall dgn jelas dan seolah2 aku nmpak apa yg aku sdg tulis ni. hm..

dalam mimpi aku tu..

aku terjaga dr tidor, (ada kt umah).. aku jenguk2, mana la adik dan mak aku, xnmpak pon. aku bangun dan keluar umh, tgk sekeliling kawasan rumah, carik2 xjumpa gak.

streit aku naik moto g jalan2 cari mak ngan adik aku. kebetulan kunci mmg ada kt moto. minyak xcheck pon ada ke x, tp aku excited sgt nak tau mana mak n adik aku pergi, so aku cepat2 naik moto pusing2 kg carik. aku pon naik moto smbil toleh kiri dan kanan, kot2 nmpak.. dan aku masih menunggang moto..

xsemena2..

aku skrg tgh bawak moto dlm hutan, hutan yg jalannya bengkang bengkok, kiri kanan ada pokok tinggi, kalau xsilap la..pokok getah aku rasa. bau suasana hutan amatla dahsyat. dan aku baru sedar, aku sorang ja dr td smpai skrg, sorang pon xda sejak aku bwk moto tu. aku jadi takut, aku agak bawak laju sket sbb hari mcm dah nak gelap. nak bawak laju sgt xboleh sbb jln tu bengkang bengkok dan mcm berbukit. yg pasti, kiri kanan hutan tebal. yg nmpak cuma alur jalan yg bengkang bengkok. sesekali aku mcm teingin nak tgk tank, kot2 minyak dah xda. tp perasaan takut aku yg amat sgt menyebabkan aku xberenti. dan aku dah mula nak menangis...


gambar hiasan. lebih kurang dlm mimpi aku
dan tiba2...

hari dah gelap. aku still bawak moto.(kalau xsilap aku, aku bawak honda c70 kot. huhu. xsure, yg pnting kapchai. hidup kelap kapchai utp!. ahahaha) tiba2 aku nmpak satu tmpat bercahaya kt depan, dan jalan pon agak streit, aku mcm ada kegembiraan sket. aku pon bawak moto g kt situ.

jeng3...

sampai2 kt depan tmpat berchaya tu, aku pon berkata " la...masjid apa ada dlm hutan ni?" besarnya masjid tu, smpai aku xnmpak penjuru kiri dan kanan. dan masjid tu pintu sangat la banyak. aku jadi pelik, aku hmpiri pintu masjid, besarnya masjid ni!!!!.. xnmpak tmpat tok imam baca khutbah pon. aku pon tanpa semena2 naik moto dlm masjid.(motif kali ni nak carik tmpat tok imam, masjid besar sgt xlarat jalan. huhu) aku pon bawak la moto dlm masjid tu... lama jugak aku bawak untuk smpai ke depan tmpat imam. punyalah aku pelik waktu tu sbb:

1) masjid tu tersangat la besar smpai xnmpak dinding tepi kiri kanan. las aku nampak dinding waktu aku masuk td.
2) cahaya masjid sgt la terang, dan mendamaikan hati aku yg takut ni..
3)still xnmpak tmpat imam walaupon aku bawak moto dlm masjid.

dan tiba2.. aku nmpak ahji jemaah masjid mcm tgh tunggu aku. semua pakai putih, yg laki baju jubah putih serta kopiah. dan yg pompuan pakai telekung. nmpak mcm diorang tgh smbut kedatangan aku. aku still naik moto lalu celah2 diorang. tujuan aku nak cari ketua kt situ, sbb aku rasa sgt2 sesat jalan. (" hati aku berbisik, ya-Allah, tmpat apa ni??)

adakah aku dah mati?? (aku mcm fikir cm2, dan aku masih pening2)

cerita ni agak panjang.. nanti aku smbung dlm posting seterusnya, sbb aku rasa panjang sgt tuk tulis.

to be continue..(sapa yg nak tau lebih lanjut kisah ni, leh la tanya aku sendiri~)

6 comments:

perisa2 said...

suspen2...ak rs sls ko mmpi tu,terjadi satu trnsaksi ko yg dl ny jaht brubah jd baik..:)
ap2pon,cpt cont cte ko...nk tau ap terjadi...

hadiee said...

nanti la aku sambung. sbb cerita ni amat seram... dan suspend. :D

sakinahshakur said...

bila nak sambung ni.?
terbantut aku baca ni.
haha

Pakcu said...

nasibek bukan di tgkatan 4 waktu ada pokok getah di mrsm pendang dulu

hadiee said...

okeh aku da smbung.. itu lah kisahnya.
@anip: erm.. baik la dua 2 3 tahun.:D
@ sakinah:tulis panjang2 org xmo baca lak kn.
@pakcu:pokok getah pendang pon menakutkan gak. ahaha

ifarizatul said...

cepat la smbung.. tak sabar2 nak baca