nuffnang

Saturday, March 19, 2011

C.I.N.T.A T.A.H.I K.U.C.I.N.G


Sudah menjadi 'regular tagline' orang bercinta, cinta itu buta.
kalau nak ayat awek boleh guna tagline nih, nanti boleh raba-raba ye tak?
haha. dosa pulak malam ni aku mengajar orang buat maksehat, astaga!
yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan 'tolol'dan ok.

~ini tahi kucing punya cinta~

ada lagi tagline tentang cinta yang selalu kita dengar
ada pula yang kata
cinta itu dari kerana mata, yang mempunyai kuasa
oh aku tergoda, aku tergoda ter ter ter dan ter lagi..
mana tak nya
dari mata turun ke hati.
dari hati turun ke tangan pula.
dari tangan turun ke (____isi tempat kosong sendiri lar____).
apa tak kena dengan aku malam ni neh? haih.

~ini tahi kucing punya cinta~

nak tagline lagi?
err Yaa!!,
ada juga yang berbicara
bahawa cinta itu ketawa dan air mata
mula-mula ketawa lepas tu sedih pulak
macam orang gila la you ni
sat reyau sat gelak, siuman ke tak neh?
anda katogori ini, pergilah jumpa doctor segera!

~ini tahi kucing punya cinta~

apa lagi?
oh cinta itu syurga cinta
yang dilakonkan oleh Awal Ashaari dan Heliza
sama cantik sama padan
tapi sayang itu hanya lakonan semata-mata

~ini tahi kucing punya cinta~
........................................

bila bercinta dunia itu sungguh indah
ibarat dunia itu ana yang funya
mari kita berasmaradana

bila bercinta xda duit pon xpa
asalkan setia kita akan bahagia
tinggal dalam gua pon rela

bila bercinta kita keluar wayang sama-sama
solat tinggal pon xpa
kita masih muda
nanti dah nak mati kita bertaubat

bila bercinta semuanya indah
tanggal baju tangkap gambar
rakam aksi terlarang save dalam hp
oh indahnya

haih kalau nak tulis lagi sampai esok pon xhabis
apa yang aku nak kata ialah
jauhkan lah diri dari cinta tahi kucing
cinta tahi kucing berlandaskan nafsu semata-mata
mana pergi iman? mana pergi agama?

fikir baik-baik fikir masak-masak
jangan kita menyesal dihari kelak

......................................


cintailah seseorang kerana Allah
dan
cintailah Allah melebihi dari cinta kepada makluk

Sekian,

Wassalam

6 comments:

Erin Azizan said...

tipah tertipu..ingatkan ada kena mengena ngan kucing...awuummm

hadiee said...

srjak bila tukar nama ni Erin? haha

cik ciput said...

setuju2..cinta Allah kekal selamanya..

hadiee said...

Alhamdulillah, msg saya sampai. saya sgt gembira :D

nora amila ghazali said...

SETUJU dengan content... tapi jodoh kowt sebab sama dengan bulan kelahiran anda hahahahhaha... =P jangan mara..

Pendekar Lebuh Raya said...

@ nora : :D